Mladý svět - Speciál: Tradiční české a slovenské značky 2024

49 Kč / časopis
Skladem

Český dirigent a hudební skladatel Gustav Mahler o tradici jednou napsal: „Tradice není uctívání popela, ale zachování ohně.“ Právě zachování plamene je to nejdůležitější, co dělá značku značkou. Zazářit a oslnit okolí jasným plamenem je jedna věc, někdy k tomu dopomůže i souhra náhod a příznivých okolností, ale mnohem náročnější je vydržet, být stálicí. Překonat krize, které přijdou, když začne foukat. A ono vždy odněkud zafouká. Ostatně o rychlém vychladnutí by mohl vyprávět lecjaký současný startup (či jeho investoři). Nové nápady jsou jako jiskry, houževnatost řešit každodenní problémy zase nezbytný přítop. Možná ani nezáleží na tom, jak dlouho je značka slavná, ale spíš na tom, jak „hoří“. Zda její tvůrci mají dost paliva a sil, oheň udržet. Za někdejší slávou českých značek se ohlédneme spo- lu s historikem Rudolfem Píšou. Vychytávky, jak dobře „postavit brand značky“, zase poodhalí marketér Jakub Kantor. Zavzpomínejte si na legendy českých silnic a v galerii hraček určitě objevíte i tu svou oblíbenou. Příjemné čtení. Užijte si povedený rok 2024 a přeji vám, ať si během něj zachováte hřejivý plamen.

Detailní informace

Detailní popis produktu

OBSAH

Aby značka měla sílu
Žijeme v hyperkonkurenčním světě, kde nestačí mít „jen“ kvalitní výrobek. Navíc se všechno velmi rychle mění. V takovém prostředí vybudovat silnou stabilní značku není tak jednoduché. Jak toho dosáhnout? A jak si vedou tradiční české značky v moderní době? Rozhovor s Jakubem Kantorem, odborníkem na značky a marketing.

32 Legendy na (českých) silnicích
Na začátku byl Präsident. První sériově vyráběný automobil v českých zemích (tehdy ještě v Rakousku-Uhersku), pak Laurin & Klement, aerovky, tatrovky, pragovky, škodovky... Dějiny automobilového průmyslu byly v Československu a poté Česku nesmírně bohaté. Těch legendárních modelů, které se tu po silnicích proháněly! Připomeňte si alespoň některé z nich, jenž byly častokrát známé po celém světě.

Přehled 50 nepřehlédnutelných českých značek
Začtěte se do příběhů zajímavých českých značek, které se díky své nápaditost, originalitě a schopnosti přežít různé nástrahy a dějinné zlomy dostaly do všeobecného povědomí.

Karlovy Vary
Když se řekne Karlovy Vary, někomu se možná vybaví mezinárodní filmový festival, jinému porcelán a sklo. Ale všem naskočí lázně
a minerální prameny! Léčivá horká voda, je značkou, která stála u zrodu města.

Pane, pojďte si hrát
Bylo, nebylo, za devatero horami, před deseti lety se zrodil nápad vrátit českéhračky zpět dětem. Adéla H. Kantůrková vymyslela s kamarádkou obchod Hugo chodí bos. Co je k tomu vedlo? Chtěli, aby už rodiče a prarodiče nemuseli bloudit temným lesem a jako Mařenka světýlko složitě hledat vkusné, kvalitní a udržitelné hračky, tvrdí.

Firmy, ktere dobývaly svět
Vize a nápady, píle a obchodní duch. Mix těchto vlastností doplněný o buldočí povahu. To je recept, na kterém vznikaly tradiční české značky. Historii zaniklých (ale i přeživších) domácích podniků světového formátu mapuje Rudolf Píša, historik a zakladatel Muzea cenných papírů. Jak tedy první majitelé dokázali vybudovat slavnou značku?

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz