RETAIL Magazín - 2-3/2022

Novinka
149 Kč / časopis
Skladem

Takový koktejl negativních ekonomických faktorů čeští manažeři ještě nezažili. Tak třeba výrobci dřevěných palet jej popsali takto: covid, pak skokový růst poptávky, uzavírky v Číně, ucpaný Suezský kanál, celní válka Kanady a USA a tím zvýšený vývoz dřeva z Evropy, válka na Ukrajině, a na závěr energetická krize. Důsledkem je trochu bizarní „paletová“ krize. Tu Česko určitě přežije, ale ty hrozivější krize číhají i v místech, kde je člověk nečeká. Tak například: bez plynu se nevyrobí lepenka, bez ní se nevyrobí obaly, bez kterých se nedopraví zboží do obchodů. Snad na takové scénáře nedojde. Poslední „covidové“ roky v  podnikatelském sektoru vypěstovaly odolnost vůči nepřízním různého druhu, schopnost improvizace a především vědomí, že má smysl se spoléhat jen na vlastní síly. To se bude určitě v nejbližších měsících hodit.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Z obsahu: 

Český obchod: Vítězem je zákazník
Český obchod se za posledních více než 30 let stal jedním z pilířů tuzemské ekonomiky. „Díky vysoce konkurenčnímu prostředí na českém trhu musí obchodní řetězce permanentně přinášet nové trendy a masivně investovat. Současný zákazník je náročný a nabídnout mu pouze nejnižší cenu už dávno nestačí,“ říká Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. 

Zhasínat, šetřit teplo, a vsadit na slunce
Energie zdražily o desítky procent, benzin a nafta o několik korun na litr. Pro podnikání to může být likvidační, firmy musí na tento růst nákladů nějak reagovat. Jak se české společnosti vyrovnávají s vysokými cenami plynu, elektřiny a pohonných hmot?

Za pandemie frčely kombíky
Teď je ovšem opět na výsluní hatchback. Prodává se aktuálně více aut s benzinem, nebo dieslovým motorem? A proč je Renault Captur a Toyota Corolla typickou ojetinou? To vše jsme probírali s Karolínou Topolovou, generální ředitelkou a předsedkyní představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. 

Čokoláda i do války
Tyčinky Kit Kat, Nescafé, cereálie Nesquik, nebo dětská výživa Beba. Společnost Nestlé vyváží potraviny známých značek do velké části světa. A poprvé v historii i do země zasažené ozbrojeným konfliktem. O výzvách logistických, energetických i environmentálních jsme mluvili s Vratislavem Jandou, ředitelem pro korporátní záležitosti Nestlé Česko.

Království za paletu!
Je to logistický paradox – proč je teď použitá paleta dražší než nová? Obyčejná dřevěná paleta aktuálně symbolizuje snad veškeré příkoří, kterému výrobci a dovozci museli v posledních letech čelit.

Bez plynu není krabice
„Do čeho budeme balit potraviny, pokud tato strategická komodita nebude, je mi záhadou,“ říká pro Retail Magazín Martin Hejl, jednatel tuzemské firmy Thimm Obaly. Podle něj producenti v Česku bez velké spotřeby zemního plynu vlnitou lepenku prakticky neumí vyrobit.

Nová pravidla na webu: Jak pokračovat v byznysu a nedostat pokutu
Žádná organizace se dnes neobejde bez webových stránek a sociálních sítí, retailové společnosti jsou na nich často životně závislé. Až donedávna se málokdo pozastavil nad tím, že tyto nástroje, včetně Facebooku a Google Analytics, předávají velké množství dat, povětšinou osobních údajů, do USA. Nedávná rozhodnutí evropských úřadů pro ochranu osobních údajů tak na straně právníků a marketérů vyvolala menší paniku.

Protein budoucnosti
V české kuchyni nemá použití hmyzu žádnou tradici, pokud nepočítáme třeba mouchu omylem utopenou v bramboračce. Fakt, že právě Češi postavili největší cvrččí farmu na světě, je tak o to překvapivější. Stojí v Thajsku, a cvrčků v modrých bednách je tam aktuálně okolo sta milionů.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz