RETAIL Magazín - 1/2022

149 Kč / časopis
Skladem

Nový časopis vydavatelství A11 s názvem Retail Magazín se věnuje dění, osobnostem i souvislostem ve všech oblastech českého retailového byznysu. Jde o další z řady prémiových titulů vydavatelství A11 a věříme, že bude úspěšný stejně jako magazíny Lawyers&Business, CEO, Premium Guide nebo Estate&Business.

Jak je svět retailového byznysu široký, dokazuje i první číslo našeho magazínu, které přináší informace věnované třeba maloobchodním řetězcům, novým technologiím, designu nebo i včelám. Retail Magazín přichází na trh v době, která je pro tento segment – eufemisticky řečeno – „zajímavá“. Proto dnes nikdo nedokáže říci, jak bude český retailový segment vypadat za pár měsíců. Jisté je, že někdo bude v potížích, jiný zase vše pojme jako příležitost posunout svůj byznys na novou úroveň. Budeme rádi, když pro všechny bude Retail Magazín inspirativním čtením.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Z obsahu:

Jako střílet penaltu
Nevybírejte tu lepší ze dvou špatných možností, naučte svůj mozek fungovat tak, aby viděl řešení a skuliny, které vás skutečně dovedou k cíli. To radí Viktor Mayer-Schönberger, profesor na univerzitě v Oxfordu a spoluautor několika bestsellerů o lidském myšlení, sběru dat a úskalí využití internetu v byznysu. Ta poslední s názvem Framers způsobila senzaci mezi manažery z celého světa.

Povinné zálohovaní: Česko čeká zásadní rozhodnutí.
Dříve okýnko s personálem, který vratné lahve od zákazníků vybral (tak, jako ve stejnojmenném filmu Zdeňka Svěráka), dnes automat, do kterého člověk obaly nastrká, sám je roztřídí, a vytiskne poukaz na vrácení peněz u pokladny. Na zálohované sklo už jsou Češi zvyklí, teď je možná čeká podobný systém u PET lahví a plechovek.

NIKOTINOVÉ SÁČKY MÍSTO CIGARET
Nazvat tradičního výrobce cigaret British American Tobacco tabákovou společností není zcela přesné. Na trh totiž dodává alternativy ke klasickým cigaretám, které už tabák vůbec neobsahují. Obchodní ředitel BAT pro Českou republiku Michal Brzobohatý odhaduje, že do roku 2030 se k nim odkloní až třetina dospělé kuřácké populace

Internet vám tak neporadí, to umíme líp
S generálním ředitelem řetězce ElectroWorld Romanem Kocourkem o tom, jestli se po pandemii zákazníci vrátili do kamenných prodejen, růstu navzdory krizi a proč jsou elektrokoloběžky takový hit.

Knižní „outlet“ slaví čtvrtstoletí
I Levné knihy zdražují, a vypadá to, že lépe jen tak nebude, říká generální ředitel tohoto českého řetězce Lukáš Gilánik. Také na knižní trh dopadla dokonalá bouře aktuálních problémů domácí i světové ekonomiky.

Elektřina? Najednou platím pětkrát víc
Také český obchodní řetězec ESO Market slaví čtvrtstoletí na trhu, ale takhle těžké období zřejmě ještě nezažil. „Někteří naši členové mají ještě staré smlouvy na odběr energií, takže ten šílený cenový skok je teprve čeká,“ varuje předseda představenstva družstva ESO Market Jiří Štorch. V jeho vlastní prodejně ve Štětí mu elektřina zdražila o 500 procent.

Pravidla pro e-shopy se opět mění.
V květnu začala platit nová směrnice Evropského parlamentu 2019/2161, která má významné dopady na transparentnost internetových obchodů. Kromě řešení otázky recenzí a řazení produktů velkou část pozornosti přitahuje také zobrazování cen. Zde najdete ucelený přehled dopadů tohoto nařízení na internetové obchody.

Voňavý byznys
Za krásnými poli opojné levandule už Češi nemusejí nutně do Provence. Přibývá totiž farmářů, kteří ji vysadili i tady. A začíná kvést na přelomu června a července – fialová sezona je tedy v plném proudu. Kde všude se pěstuje?

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz