Premium Guide - 8/2022

149 Kč / časopis
Skladem

Jak se pozná tradiční značka? Na to je překvapivě složitá odpověď. Přestože existují definice, co je to tradice, v reálném životě si každý tento termín spojuje s něčím jiným, podle svého názoru a zkušenosti. Někdo má tradici spojenou se stářím, jiný s lokalitou, další například s oborem či zcela podvědomě třeba se vzpomínkami na konzumaci sušenek během prázdnin u babičky.

Jak upozorňují Jana Šmejcová a David Procházka, odborníci na značky z výzkumné agentury Kantar, atribut „tradiční“ může být pro značku výhodou, ale rozhodně ne automaticky. Jsou dokonce obory, kde se spojení s tradicí může stát dokonce přítěží. Především ale tradice nezaručí, že se značka dožije zítřka, nedá se žít jenom z ní. Třeba Nokia by mohla vyprávět.

My jsme vybrali několik českých značek, které z různých důvodů považujeme za tradiční, a jež úskalími, o nichž mluví výše uvedení experti, úspěšně proplouvají. Nejde jen o značky komerční, ale i o značky z oblasti kultury, vzdělávání či české historie – vždyť kdo by pochyboval, že tradiční českou značkou je třeba i hora Říp...

Detailní informace

Detailní popis produktu

Z obsahu:

České pivo: Tradice s velkou budoucností
Když se u jednoho stolu sejdou Martina Ferencová, předsedkyně Svazu pivovarů a sladoven, Michal Voldřich, předseda Svazu minipivovarů a Adam Brož, sládek národního pivovaru Budějovický Budvar, získáte téměř kompletní zastoupení českého pivovarnictví. Společnou mají úctu k lidem, kteří svým umem položili základy odvětví, které dnes dává práci zhruba 57 tisícům lidí. A také hlubokou znalost tradice výroby piva, která u nás trvá už 1029 let.

Čeští klikaři dobývají svět
Zahájení výroby s návrhem vlastních klik byl krok správným směrem, říká Ivo Ulich, který v 90. letech minulého století založil se svými bratry společnost M&T. Dnes je M&T nejen jediným výrobcem designového dveřního kování v České republice, ale dokonce se řadí k evropské špičce, kam se bratrské trio vyšplhalo díky své píli, důrazu na kvalitu a originálnímu autorskému designu.

Firma jako živý organismus
Když před 30 lety vznikla opavská společnost ISOTRA, neměla většina Čechů o venkovním stínění ani ponětí a na interiérové žaluzie se čekalo dva roky. Tehdy švagři Erich Stavař a Bohumír Blachut chytili příležitost za pačesy. Z rodinné firmy vyrostla společnost, která zaměstnává 630 lidí, je držitelem 7 patentů a 33 užitných vzorů a exportuje své výrobky, komponenty a technologie pro výrobu do více než 43 zemí světa.

Hostinec, kde je svět ještě normální 
Hostinec U Černého vola je unikátem. Byť nedaleko Pražského hradu, ceny zde zůstaly při zemi. Jedinečná je nejen jeho staletá historie, ale i současnost. Provozuje jej totiž spolek, který ze zisku podporuje sousední školu pro zrakově postižené děti. Což je obchodní model, který v turistickém centru Prahy asi nemá obdoby.

DOVOLENÁ S PŘÍCHUTÍ DOBRODRUŽSTVÍ
Se svou 31letou historií již Adventura patří mezi nejstarší české cestovní kanceláře. Od svého vzniku krátce po revoluci ovšem reprezentuje trochu jiný druh cestování, ten aktivnější. S Adventurou můžete vystoupat na alpské vrcholky, přejít pouště, vylézt na pyramidy či stopovat velryby. O zájemce o dobrodružství v Adventuře nikdy nouzi neměli. „Češi mají v krvi i v duši zvláštní cestovatelský gen, který v takové míře asi ostatním národům chybí,“ pochvaluje si ředitel Adventury Petr Novotný.

Pražské jaro hraje už 77 let, a pořád skvěle
Světově nejproslulejší česká kulturní akce chystá už svůj 78. ročník a poprvé po dvou desetiletích ji nepovede Roman Bělor, který stál v jejím čele od roku 2001. „Pražské jaro je festivalem světovým a jeho respekt v oblasti klasické hudby je absolutní,“ hodnotí prestiž českého „rodinného stříbra“.

Maso pro mazlíčky
Pes a kočka jsou masožravci, maso je pro ně přirozenou stravou, žádná dochucovadla, barviva, obiloviny ani sóju. Tak jednoduchá je filozofie firmy Sokol Falco, oblíbeného českého výrobce kvalitního krmiva pro domácí mazlíčky. Stojí za ní majitel firmy Jiří Sokol, původní profesí veterinář, který tyto poznatky a zkušenosti využívá při vývoji svých produktů. „Vyrábíme opravdu z masa. Tak jednoduché to je,“ říká o výrobcích SOKOL FALCO.

FOTOREPORTÁŽ: Tady se v době kamenné uctívala božstva
Všechny české tradice začaly zde – na vrcholku středočeské hory Říp. Alespoň tak praví legenda, s níž ovšem Češi nijak výrazně nepolemizují. O výjimečnosti národní hory a jejího okolí pak nepochybuje už vůbec nikdo. Archeologové teď odhalují, že byla pro obyvatele české kotliny významná ještě mnohem, mnohem dřív, než na ni údajný Praotec Čech vystoupal.

 

 

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz