Mladý svět Speciál: Tradiční české značky

49 Kč / časopis
Skladem

Podnikání je trochu podobné objevitelským cestám. Když začínající podnikatel vyráží na cestu za úspěchem, má samozřejmě určitou představu, kterým směrem se chce ubírat, ale jestli na konci bude ztroskotání v bouři nebo objevení Eldoráda, o tom nemá ani páru. O úspěchu jeho výrobku či značky rozhoduje spousta proměnných, které predikci znemožňují. Co tedy zajistí, že se nějaký výrobek uchytí, přetrvá a dokonce se stane tradičním, nebo ještě lépe „ikonickým“? Určitě to nejde bez touhy prosadit se, bez houževnatosti, odvahy riskovat, udržovat se na špičce oboru, v neposlední řadě bez zodpovědnosti k firmě, svým lidem, svému odkazu. A určitě to nejde bez neuvěřitelné dávky štěstí.

Na následujících stránkách přinášíme několik příběhů tradičních českých značek, jejichž zakladatelé a jejich pokračovatelé vše výše uvedené měli. A svou činností napsali příběhy, které se dnes pro tyto značky staly vlastně nejlepší reklamou. Doufáme, že vás budou inspirovat při psaní příběhů vašich.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Z obsahu:

I starý obal může být klenotem
Proč Češi milují retro? Které výrobky z dob socialismu jsou ceněnými sběratelskými kousky? Proč jsou pro muzejní sbírky nejcennější obaly? Panuje už podobná nostalgie po 90. letech? Na to vše odpovídá Martin Krsek, vedoucí oddělení historie Muzea města Ústí nad Labem a spolutvůrce několika expozic věnovaných době socialismu.

60 tradičních značek
Výběr tradičních českých značek, kterým jejich dlouhověkost a schopnost přežít různé krize a dějinné zlomy přinesly jednu nezpochybnitelnou přednost – zajímavé podnikatelské příběhy.

S úctou ke kořenům, s pohledem do budoucnosti
Určitě nejznámější tradicí, kterou si v zahraničí s naší zemí spojují, je výroba piva, konkrétně světlého ležáku. A také to, že se české pivo tradičně dobře pije, což je mimochodem fakt, který je potvrzený i vědecky. „Šťastná ruka a šťastná ústa sládků, kteří dovedli kombinovat dostupné suroviny a citlivě řídili receptury tak, že vznikly naprosto nadčasové produkty,“ říká Adam Brož, sládek Budějovického Budvaru, o zrodu české pivní tradice.

O zhmotnění jednoho snu
Pětadvacátý leden roku 1933 byl dnem, ve kterém se jeden velký sen začal proměňovat ve skutečnost. V čase vrcholící hospodářské krize, ve chvíli, kdy zbývaly hodiny do okamžiku, kdy se moci v sousedním Německu chopí Adolf Hitler, na jednom pozapomenutém návrší na periferii tehdejší Prahy zahájilo svůj provoz moderní filmové studio.

ZOO porážejí hrady a zámky. Češi je milují.
Zoologické zahrady patří bezesporu mezi české poklady. Nejen díky obrovské popularitě mezi veřejností, ale i díky odborné práci a renomé, které mají mezi světovou vědeckou komunitou. Může za to dlouholetá tradice a také řada chovatelských úspěchů na mezinárodním poli.

Třicet let bez háčku
V roce 2023, kdy si Česká republika připomíná 30. výročí svého zrodu, má důvod k oslavám i nejvýznamnější tuzemský výrobce ručních palných zbraní – Česká zbrojovka a.s. se sídlem v Uherském Brodě. Kulaté výročí totiž má i celosvětově proslulá zbraňová ochranná známka UB CZ. 

Věčně Mladý svět
Jednou z nejtradičnějších značek na našem mediálním trhu je Mladý svět. S datem prvního vydání 5. ledna 1959 patří k nejstarším stále vycházejícím periodikům v Česku. Legendární časopis dokumentoval a také spoluvytvářel klíčová období našich dějin – například Pražské jaro či rozpad Československa. V jaké je nyní kondici, co v něm čtenáři najdou a co nového chystá, přibližuje šéfredaktor Jan Januš.

Legenda, memoriál, tradice. ČEZ Jizerská 50 je závod pro každého
ČEZ Jizerská 50, dnes nejslavnější český závod v běžeckém lyžování začal psát svou historii již v roce 1968. U jeho základů stáli i českoslovenští horolezci, kterým měl sloužit jako zimní příprava. V roce 1970 se na start závodu postavilo i 14 členů připravované expedice, kteří o pár měsíců později zahynuli pod peruánskou horou Huascarán pod kamennou lavinou.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz