CEO - 2/2022

Novinka
149 Kč / časopis
Skladem

Tématem čísla je svět rodinných firem. Ten je extrémně zajímavý nejen z pohledu ekonomického, protože že rodinné firmy plní důležitou roli v tvorbě HDP evropských zemí - pod správou rodin je dnes například v Německu či ve Francii přes 80 % všech byznysů. Ale i z pohledu lidského, protože je to prostředí, kde se v jeden celek spojuje byznys s nejniternějšími mezilidskými vztahy. Z obou pohledů jde přitom o téma velmi aktuální, protože kritický okamžik své existence, kterým je přechod firmy na další generaci, teď řeší první zakladatelská generace, která začala podnikat v 90. letech. A nejde to jednoduše. Podle statistik předání z první na druhou generaci nepřežije (ve formě rodinné firmy) 70 % firem, z druhé na třetí 87 % a ze třetí na čtvrtou celých 97 %! CEO Magazín přináší pohledy na tento proces očima vybraných expertů.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Z obsahu:

PŘI KRIZI KLIENTŮM RADÍM: VYDRŽET!
Jiří Zelinka stojí v čele Friedrich Wilhelm Raiffeisen, privátního bankovnictví Raiffeisenbank, již čtvrtým rokem a přiznává, že současná situace na světových trzích je mimořádná. Ale pro své klienty má i dobré zprávy.

Firmy, kde spolu žije byznys a rodina
Kritický okamžik v existenci rodinné firmy nastává, když má do jejího vedení nastoupit nová generace. Své firmy aktuálně předává první generace otců zakladatelů, kteří začali podnikat v 90. letech. Překonat toto „slzavé údolí“ pomáhá odborník na řízení rodinných firem David Krajíček.

Umění jako investice 
Jarní aukce Galerie KODL se stala historicky nejúspěšnější, když se prodala díla za takřka 440 milionů korun a poprvé byla překonána cena sto milionů korun za jeden obraz. „Výtvarné umění je v současném světě financí jistotou,“ říká Martin Kodl, majitel stejnojmenné galerie a zástupce už čtvrtou generaci Kodlů, která se věnuje umění.

Od zámku k vánočním ozdobám. Příběh pokračuje.
Ze zchátralého zámeckého areálu v Loučeni udělala Kateřina Šrámková oblíbený turistický cíl. Teď se pustila do další záchrany, tentokrát na Vysočině. Chce dát nový život zdejší výrobě tradičních vánočních ozdob z foukaného skla a také vychovat novou generaci sklářů.  

Aqualand Moravia investuje do rozvoje miliardu
Investice a inovace, to jsou cesty, jak chce největší aquapark v České republice překonat následky covidových uzávěr či současný růst cen energií. „Snažíme se budovat atrakce, které návštěvníci ve střední Evropě a někdy ani v celé Evropě nenajdou,“ vysvětluje Tomáš Svoboda, marketingový manažer Aqualandu Moravia.

Pomáhejte s lehkostí!
V roce 2006 podnikatelé Petr Sýkora a Jan Černý prodali firmu Papirius, kterou vypiplali až k největšímu distributoru kancelářských potřeb ve střední Evropě, globálnímu gigantu Office Depot. O pár let později se snový úspěch opakoval, ovšem v zcela jiné oblasti. Založili Dobrého anděla, dnes jednu z nejúspěšnějších nadací v Česku.  

Whistleblowing jde do finále 
Česká republika měla implementovat evropskou směrnici o ochraně osob oznamujících porušení práva Unie, dle které by se právní úprava ohledně whistleblowingu měla stát součástí právního řádu všech členských států, do 17. prosince 2021. Projednávání se však pozastavilo kvůli změnám v obsazení Poslanecké sněmovny. 

DIRK ROSSMANN: POTŘEBUJEME SE NAVZÁJEM
Muž, který vybudoval nadnárodní drogistický koncern ROSSMANN, je také filantrop a spisovatel. Po úspěšné biografii vydal Dirk Rossmann svůj první román. Napínavý a také varovný klimatický thriller Deváté chapadlo chobotnice už se stačil zařadit mezi bestsellery v Německu, Maďarsku i Polsku.

 

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení